Vakman Community

Vind antwoorden op al je vragen, ga samenwerkingen aan, en bouw je netwerk uit
in jouw regio

Online Vakman Netwerk Vakman Community Jezelf even voorstellen Hallo allemaal en welkom in het netwerk.

• Hallo allemaal en welkom in het netwerk.

Anoniem geactualiseerd 9 maanden, 1 week geleden 2 Leden · 2 Berichten
  • Paul

Beheerder
    27 februari 2020 bij 14:43
    0 Schouderklopjes

Ik ben Paul Efdé, oprichter van het Online Vakman Netwerk en eigenaar van Tradesman en de Online Vakman. Ik heb een goedlopende webshop met montagedienst die zich voornamelijk bezig houdt met unieke producten in de bouw en techniek. Daarnaast help ik andere ondernemende vakmannen online. Één bedrijf is ook tevens voor mij een hobby en passie genaamd de OnlineVakman.com.

Ik heb het Online Vakman Netwerk opgericht met als doel om gelijkgestemde vakmannen bij elkaar te brengen zodat ze samenwerkingen aan kunnen gaan, hun netwerk groter wordt en ze als vakman meer klussen kunnen aannemen of uitbesteden. In de leeromgeving leer je basiskennis online marketing, tijdmanagement, verkooptechnieken en meer van dat soort zaken.

De meesten van jullie heb ik vast al een keer aan de telefoon gehad om kennis te maken maar ik zal hier ook maar even wat over mijn achtergrond vertellen en waar ik voor sta.

Huidige situatie

Tegenwoordig ben ik veel werkzaam in de montagedienst van mijn webshop en dit werk bevalt me prima. Ik slijt mijn werkdagen grotendeels in de buitenlucht en dat vind ik heerlijk. Lekker met de werkbus naar verschillende locaties in Nederland rijden, onderweg een sterk bakje koffie bij de Esso halen en vervolgens de mouwen opstropen. Het geeft me een ultiem gevoel van vrijheid. Daarnaast vind ik het moeilijk om niets omhanden te hebben. De handen uit de mouwen steken gaat bij mij dan ook automatisch.

Handarbeid is dus een kolfje naar mijn hand, maar ik ben veel meer dan alleen een monteur. Zo ben ik constant aan het broeden op innovatieve ideeën. Mijn naasten noemen me gekscherend ook wel eens ‘de ideeënfabriek’. Deze avontuurlijke kant van mij kan ik lastig in toom houden. Het is enerzijds een goede vriend, maar het heeft me in het verleden ook in vervelende situaties verstrikt doen raken…

Pijnpunten uit het verleden

Ik trapte mijn werkcarrière af in een callcenter. Dit was voor mij echt een hel. Aan de telefoon probeerde ik klanten te helpen met hun probleem, maar ik hield daarbij te weinig rekening met de vooropgestelde targets. De continue monitoring van de leiding belemmerde mij in mijn vrijheid. En een persoonlijke benadering naar de klant werd vaak niet op prijs gesteld. Kortom: callcenter werk was het niet voor mij.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik in deze periode dingen heb geleerd waar ik nu nog steeds de vruchten van pluk. Ik heb door deze job bijvoorbeeld mijn telefoonangst getrotseerd en daarnaast de nodige verkoopervaring opgedaan.

Na het callcenter avontuur besloot ik de ondernemerswereld te betreden. Met veel enthousiasme heb ik allerhande bedrijfjes en ideeën op poten proberen te zetten. Ik werd daarbij gemotiveerd door de gedachte: hoe kan ik mijn kwaliteiten inzetten om uiteindelijk andere mensen te helpen. De ene keer leverde de ideeënfabriek iets moois op en de andere keer bleef het idee haken in de conceptfase.

Dit was dus een periode van trial-and-error. Ik ben zelfs een paar keer flink op mijn bek gegaan. De financiële consequenties die hieruit voortvloeiden waren soms niet mals. Ik heb redelijk diep moeten gaan om de boel uiteindelijk weer op de rit te krijgen. Toch bracht ieder ondernemingsavontuur een stortvloed aan waardevolle inzichten met zich mee…

De ontwikkelingen van de ideeënfabriek

Tijdens mijn nog vrij jonge loopbaan heb ik veel over mezelf geleerd. Ervaringen uit het verleden helpen mij tegenwoordig om doordachter te werk te gaan. Ik heb voor mezelf in kaart gebracht wat me motiveert en wat juist veel energie vreet. Aan manipulatief gedrag heb ik bijvoorbeeld een hekel. Ik wil met oprechte mensen samenwerken, open kaart spelen en af en toe een lolletje kunnen maken. Dat is mijn richtsnoer voor de toekomst. En ondertussen blijft de ideeënfabriek op volle toeren draaien!

Sinds het idee van de Online Vakman 3 jaar geleden ontstond ben ik bijna elke dag wel bezig met alles wat ook maar een beetje te maken heeft met websites, online netwerken, online marketing en automatiseren. Al deze kennis kan ik dan weer mooi toepassen om mijn klanten en leden beter te ondersteunen.

• Anoniem

Verwijderde gebruiker
    29 februari 2020 bij 14:15
    0 Schouderklopjes

Test

Log in om te antwoorden.

Originele post
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu

Netwerk navigatie

Netwerkinstellingen

Netwerkplatform

Community

Ondernemersschool

Partners en tools

Deel het netwerk en help ons groeien

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Navigatie

Netwerkplatform

Ondernemersschool

Partners en tools

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Meer

Netwerkinstellingen

Netwerkplatform

Community

Ondernemersschool

Partners en tools

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Vakman Chat

Project plaatsen

Plaats hier je project zodat andere vakmannen zich kunnen inschrijven.